BAC. A.1.Romanitatea românilor în viziunea istoricilor I
Quiz Author: BALEA CRISTIAN MARIUS
BAC
Quiz-summary
0 of 10 questions completed
Questions:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
Information
You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.
Quiz is loading...
You must sign in or sign up to start the quiz.
You have to finish following quiz, to start this quiz:
Results
0 of 10 questions answered correctly
Your time:
Time has elapsed
You have reached 0 of 0 points, (0)
Average score |
|
Your score |
|
Categories
- Not categorized 0%
-
-
Unfortunately, you have not answered correctly enough often. So you did not get any points. Be more careful next time.
Pos. | Name | Entered on | Points | Result |
---|---|---|---|---|
Table is loading | ||||
No data available | ||||
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- Answered
- Review
-
Question 1 of 10
1. Question
1 points“Torna, torna, fratre!”(“Întoarce, întoarce, frate!”) este prima menţiune cunoscută referitoare la limba română veche, fiind legată de un conflict din sec. al VI-lea între bizantini şi avari relatat în sec. al VIII-lea de Theophanes Confessor în lucrareaCorrect
Incorrect
-
Question 2 of 10
2. Question
1 pointsSas originar din Braşov care înscrie în harta sa (1542) numele “Dacia” pentru întreg teritoriul locuit de româniCorrect
Incorrect
-
Question 3 of 10
3. Question
1 pointsÎn sec. al XII-lea cronicarul maghiar Anonymus, prezentând evenimente din sec. al IX-lea, petrecute în contextul expediţiilor unor căpetenii maghiare în Transilvania, arată cum, ungurii vin în contact cu românii, numiţi blachi, locuitori de origine romană, sau “păstori ai romanilor” cum se exprimă Anonymus, conduşi de voievozii Gelu, Glad şi Menumorut în cronicaCorrect
Incorrect
-
Question 4 of 10
4. Question
1 pointsPrimul umanist din spațiul românesc care susţine unitatea de neam, limbă, obiceiuri şi religie a românilor, argumentându-le prin originea lor comună în lucrarea sa „Hungaria” (1536) esteCorrect
Incorrect
-
Question 5 of 10
5. Question
1 pointsÎn sec. al X-lea, Constantin VII Porfirogenetul foloseşte termenul romani diferenţiindu-i de bizantini pe care îi numeşte romei şi afirmând originea latină şi continuitatea locuitorilor de la nord de Dunăre înCorrect
Incorrect
-
Question 6 of 10
6. Question
1 pointsLucrarea “Cosmographia”, prin care ideea romanităţii românilor intra în circuitul ştiinţific european a fost regdactată de papa Pius II cunoscut caCorrect
Incorrect
-
Question 7 of 10
7. Question
1 pointsÎn sec. al X-lea, împăratul bizantin Vasile II Macedoneanul elaborează primul document (o scrisoare) în care românii sunt desemnaţi cu termenul deCorrect
Incorrect
-
Question 8 of 10
8. Question
1 pointsÎn sec. al VII-lea, împăratul bizantin Mauricius îi numeşte romani pe locuitorii de la nord de Dunăre în tratatul său militarCorrect
Incorrect
-
Question 9 of 10
9. Question
1 pointsInscripţia latină „Ego Zenovius votum posui” („Eu, Zenovius, am pus ofranda”) şi monograma lui Hristos cu literele greceşti sunt dovezi ale continuității daco-romane la N. de Dunăre, prezente pe obiectul datatând din secolul V și denumitCorrect
Incorrect
-
Question 10 of 10
10. Question
1 pointsÎn sec. al XIII-lea, cronicarul maghiar Simon de Keza subliniază originea latină şi continuitatea românilor, pe care îi numeşte urmaşi ai“păstorilor şi colonilor romanilor” înCorrect
Incorrect
How useful was this post?
Click on a star to rate it!
We are sorry that this post was not useful for you!
Let us improve this post!
Tell us how we can improve this post?
Examples of questions from "BAC. A.1.Romanitatea românilor în viziunea istoricilor I"
- Inscripţia latină „Ego Zenovius votum posui” („Eu, Zenovius, am pus ofranda”) şi monograma lui Hristos cu literele greceşti sunt dovezi ale continuității daco-romane la N. de Dunăre, prezente pe obiectul datatând din secolul V și denumit
- În sec. al XIII-lea, cronicarul maghiar Simon de Keza subliniază originea latină şi continuitatea românilor, pe care îi numeşte urmaşi ai“păstorilor şi colonilor romanilor” în
- Primul umanist din spațiul românesc care susţine unitatea de neam, limbă, obiceiuri şi religie a românilor, argumentându-le prin originea lor comună în lucrarea sa „Hungaria” (1536) este