Peste 20.000 de copii din Republica Moldova au învățat prin joacă pe Kidibot.md, platformă digitală în limba română

Peste 20.000 de copii din Republica Moldova au învățat prin joacă pe Kidibot.md, platformă digitală în limba română

Pe platforma educațională Kidibot.md s-a desfășurat, în perioada septembrie-noiembrie 2022, proiectul ”Super Kidibot – Învățăm prin joacă în limba română”, proiect realizat cu sprijinul Departamentului pentru Relația cu Republica Moldova.

Peste 20 000 de elevi la școli din Republica Moldova au participat la o serie de cursuri și quizuri în timpul cărora au învătat cum să se reacționeze în situații excepționale (cutremure, inundații), despre cybersecurity și pericolele online, precum și cum să negocieze sau să vorbească în public.

Cei care au parcurs cu succes cursurile numite misiuni Kidibot au câștigat criptomonede Kidibot, cu ajutorul cărora au putut obține de pe site diverse premii precum: eBook-uri în limba română, cursuri, telefoane, boxe wireless Sony.

Proiectul, realizat cu sprijinul Guvernului României prin Departamentul pentru Relația cu Republica Moldova, s-a adresat copiilor cu vârsta de minim 8 ani din Republica Moldova, profesorilor și părinților lor.

Cursurile au fost gratuite și special concepute pentru copii, astfel încât să le parcurgă ușor și să fie motivați să învețe lucruri noi.

În paralel cu misiunile Kidibot, s-au desfășurat 12 conferințe Super-Kidibot pe platforma Zoom la care au participat simultan până la 1 600 de copii și cadre didactice.

Misiunile Kidibot pot fi accesate la acest link: https://www.kidibot.md/misiuni.

Conţinutul acestui material nu reprezintă poziţia oficială a Departamentului pentru Relația cu Republica Moldova.

Despre Kidibot

Platforma Educațională Kidibot este deja prezentă în mai multe țări: România (în 68% din școli), Statele Unite ale Americii (2000+ școli), Canada, Italia, UK.

Obiectivul principal al Kidibot.MD este să ajute copiii de gimnaziu să-și dorească să învețe, să citească mai mult și să facă mai multe fapte bune prin joacă.
Copiii își pot crea conturi gratuite pe www.kidibot.md specificând școala/localitatea unde învață, urmând să răspundă la peste 12,000 chestionare, dovedind că au citit

lecturi în limba română, precum ”Domnul Trandafir” sau ”Harap-Alb”, că au lucrat la matematică, la științe, la educație financiară și multe altele materii curiculare și extra-curriculare.

Astfel, ei sunt captivați într-o lume de poveste, cu extratereștri haioși și copii deștepți, unde învață prin joacă, în echipă, printr-un set de 20 de motivații diferite, precum presiune social pozitivă, disonanță cognitivă, patriotism local, inspirație de la personalități, etc..

Profesorii din Republica Moldova vor beneficia, de asemenea, de această platformă educațională, având ajutor la predarea la clasele lor, posibilitatea să creeze bătălii de antrenament (în loc de teme), să câștige diplome și certificate.

Accesul pe platforma www.kidibot.md este gratuit.

Despre DRRM

Departamentul pentru Relația cu Republica Moldova (DRRM) este o instituție din cadrul Guvernului României, în coordonarea directă a prim-ministrului, care promovează identitatea și valorile românești în Republica Moldova. Activitatea DRRM vine în sprijinul cetățenilor de peste Prut, atât prin sesiuni de finanțare a unor proiecte, cât și prin acțiuni proprii.

Din această toamnă, copiii români din UK care dovedesc că învață vor câștiga criptomonede Kidibot!

Din această toamnă, copiii români din UK care dovedesc că învață vor câștiga criptomonede Kidibot!

Din această toamnă, copiii români din UK care dovedesc că învață vor câștiga criptomonede Kidibot!

Începând cu luna Noiembrie 2022, pe Platforma Educațională Kidibot.co.uk copiii câștigă criptomonede Kidibot, dovedind că învață lucruri noi prin intermediul Misiunilor Kidibot.   Fiecare Misiune durează între una și mai multe zile, copiii trebuind să parcurgă câte un micro-curs.   La final, dacă arată abnegație și nu abandonează, ei câștigă criptomoneda Kidibot, pe care o pot folosi să-și ia diverse premii de pe site, precum eBook-uri în limba română, cursuri, etc…   Astfel, vor învăța și lucruri noi și vor primi și premii.   Pe lângă micro-cursurile de pe site, copiii vor participa și la conferințe online pe Zoom, unde vor învăța live, vor pune întrebări, lor lucra în echipe. Ideal!  

Ce vor învăța copiii (atât pe site cât și la Cursurile online pe Zoom):
– Cybersecurity, cum să ne ferim de pericole pe internet, de hackeri
– Cum să se comporte în cazuri excepționale (cum să ne pregătim în cazul unui incendiu, accident, ce să facem în caz de inundații, cum să ne facem geanta de urgență, eficientizarea casei, etc..)
– Cum să avem încredere în noi, cum să învățăm mai bine, cum să învățăm să negociem, cum să vorbim în public, (soft skills), etc și multe altele…  

Cui se adresează acest proiect:
– copiilor români cu vârsta de minim 8 ani din UK
– profesorilor lor
– părinților lor
 
Cursurile sunt gratuite, făcute special pentru copii, astfel încât să le parcurgă ușor.
 
La final, copiii dau un test, pe care, dacă îl fac minim 70% corect, vor primi și diplome.
 
Astfel, profesorii sunt ajutați cu un instrument foarte util în motivarea elevilor.
 
Misiunile Kidibot pot fi accesate pe acest link: https://www.kidibot.co.uk/misions.
 
 Proiectul ” Kidibot UK – Citim și învățăm românește prin joacă, câștigând Criptomonede.” este realizat cu sprijinul Departamentului pentru Românii de Pretutindeni. Conţinutul acestui site nu reprezintă poziţia oficială a pentru Românii de Pretutindeni.   https://gal.smlists.com/kq59/LbSB0yiIrYpiDssx.jpg   Despre Kidibot

Platforma Educațională Kidibot este deja prezentă în mai multe țări: România (în 68% din școli), Statele Unite ale Americii (2000+ școli), Canada, Italia, UK, Moldova (peste 50% din școli).

Obiectivul principal al Kidibot.co.uk este să ajute copiii de gimnaziu să-și dorească să învețe mai mult, să citească mai mult și să facă mai multe fapte bune prin joacă.

Copiii își pot creea conturi gratuite pe www.Kidibot.co.uk specificând școala/localitatea unde învață, urmând să răspundă la peste 12,000 chestionare, dovedind că au citit lecturi în limba română/engleză, precum ”Domnul Trandafir” sau ”Harap-Alb”, că au lucrat la matematică, la științe, la educație financiară și multe altele materii curiculare și extra-curriculare. Ei sunt astfel captivați într-o lume de poveste, cu extratereștrii haioși și copii deștepți, unde învață prin joacă, în echipă, printr-un set de 20 de motivații diferite, precum presiune social pozitivă, disonanță cognitivă, patriotism local, inspirație de la personalități, etc..

Profesorii români din UK vor beneficia de asemenea de aceasta platformă educațională, având ajutor la predarea la clasele lor, posibilitatea să creeze bătălii de antrenament (în loc de teme), să câștige diplome și certificate.

Intrarea pe platforma www.kidibot.co.uk este gratuită.



Pentru detalii suplimentare,
 
Constantin Ferșeta
Fondator Kidibot și Vice-Președinte Asociația StartEvo
hello@kidibot.ro
+40.770.745.585
Super-Kidibot – Criptomonedele Cunoașterii – Proiect pentru copiii și cadrele didactice din Republica Moldova

Super-Kidibot – Criptomonedele Cunoașterii – Proiect pentru copiii și cadrele didactice din Republica Moldova

În Republica Moldova facem în această perioadă un proiect educațional foarte interesant, susținut de către prietenii noștri de la Departamentul pentru Relația cu Republica Moldova.

SUPER-KIDIBOTÎnvățăm prin joacă în limba română (Criptomonedele Cunoașterii)

Vă invităm să participați la proiectul Super-Kidibot în următoarea perioadă. Este GRATUIT, profesorii implicați primesc diplome, copiii primesc premii, învață lucruri noi și utile prin joacă.

Sunt 2 componente:
– 8 Cursuri Online prin Zoom, Marțea și Joia de la 18.30 – 19:30
– Misiuni, unde copiii câștigă criptomoneda Kidibot și o pot schimba pe diverse premii.

Să le luăm pe rând:

1. CURSURILE/CONFERINȚELE SUPER-KIDIBOT

În următoarele 30 de zile vă invităm elevii (și pe Dvs., dacă doriți), să participe GRATUIT la o serie de cursuri online, pe Zoom.



Click aici pentru înscriere.

Copiii vor învăța prin joacă o grămadă de lucruri foarte utile:
– cybersecurity – cum să se ferească de hackeri, viruși și alte probleme online
– cum să învețe mai eficient
– cum își ajute familia să eficientizeze costurile din casă (gaze, curent, apă, ..)
– cum să fie mai bun la negociat, etc….

Programul:
18 Octombrie, Marti, 18:30 – 19:30 – Cybersecurity – Cum sa ne ferim familia de pericolele de pe Internet
20 Octombrie, Joi, 18:30 – 19:30 – Criptare/Decriptare cu Cifrul lui Cezar
25 Octombrie, Marti, 18:30 – 19:30 – Cum sa ne folosim timpul mai eficient
27 Octombrie, Joi, 18:30 – 19:30 – Cum sa ne pregatim familia pentru situatii exceptionale: cutremure, inundatii, invazii zombie, etc..:)
1 Noiembrie, Marti, 18:30 – 19:30 – Invatam sa negociem mai bine
3 Noiembrie, Joi, 18:30 – 19:30 – Cum sa ne eficientizam casa energetic
8 Noiembrie, Marti, 18:30 – 19:30 – Cum sa invatam mai bine
10 Noiembrie, Joi, 18:30 – 19:30 – Cum sa avem mai multa incredere in noi


Locurile sunt limitate.

Click aici pentru înscriere.

2. MISIUNILE KIDIBOT
Pot fi accesate aici: https://www.kidibot.md/misiuni/
Copiii care acceptă o misiune vor trebui să facă micro-cursurile aferente. La final primesc diplomă și vKidiboți, pe care îi preschimbă în criptomoneda Kidibot și cu care pot să-și ia din Magazin tot felul de lucruri interesante:
eBook-uri, telefoane, boxe Sony, etc… https://kidibot.md/shop


Cadrele didactice implicate primesc din partea Asociației noastre (Asociația StartEvo) diplomă de coordonator:

Sarcini:

– Sa-si ajute elevii sa se inregistreze singuri in proiect pe www.kidibot.md. Acestia o pot face de pe calculator (recomandat) sau de pe dispozitive mobile.

La crearea conturilor de elevi, acestia pot introduce adresa de email apartinand parintilor (daca acestia au), daca nu, pot introduce adresa de email al profesorului coordonator.

– Sa participe la minimum 3 webinarii – https://forms.gle/NXWvvmjk5fBZB4RKA

– Sa aiba minim 5 elevi care sa finalizeze fiecare minim 3 misiuni (www.kidibot.md/misiuni)

– Sa-I coordoneze pe elevi sa faca fapte bune, care sa ii inspire pe alti copii sa faca la fel si ei. Copiii trebuie sa le posteze aici – https://www.kidibot.md/add-deed/

– Sa posteze pe Kidibot.md 3 quizuri noi, cu tematici la alegere

– Sa-I coordoneze pe copii ca acestia sa creeze quizuri noi pe https://www.kidibot.md/adauga-quiz/


Dacă aveți orice întrebare, ne puteți contacta pe email, hello@kidibot.md sau telefonic.

Sambata, 15 Octombrie, de la ora 10:00, facem o prima conferinta pe Facebook, impreuna cu prietenii nostri, ACADEMIA DE INOVARE SI SCHIMBARE PRIN EDUCAȚIE. Vor fi invitați sute de profesori din Moldova, la fel ca anii trecuți.

Cum a fost ieri la IHR Kidibot IT Treasure Hunt

Cum a fost ieri la IHR Kidibot IT Treasure Hunt

Ieri, 09 octombrie 2022, in Bucuresti a fost o zi perfecta. Soare, oameni zambitori pe strada, maratonisti, inghetata, familii zambitoare, pasarelele cantau… Foarte frumos.

Dar ce faceau oare 100 de elevi de la Scoala Gimnaziala Ion Heliade Radulescu (Scoala 11)? Alergau razand cu gura pana la urechi, in echipe (clase/aliante), dintr-o sala de clasa in alta, sa-si dovedeasca abilitatile de IT-isti in cadrul evenimentului educational “IHR Kidibot IT Treasure Hunt“.

O echipa entuziasta.

Robotica, programare SCRATCH, gandire algoritmica, criptomonede, asamblare calculatoare, schimbare cartus toner la imprimanta, etc, etc…

Poza de la final, cu o parte dintre copii, cei pe care am reusit sa ii strangem. Restul erau pe la Robotica, Minecraft, etc, etc..

Au participat elevi de la pregatitoare, fara dinti in gura si ciuf tip palmier, pana la copii de clasa a VIII-a, care faceau o pauza de la invatatul pentru Evaluarea Nationala. Copii destepti si proactivi, cu care iti face placere sa interactionezi.

La un moment a venit si Ministrul Cercetarii, Inovarii si Digitalizarii, domnul Sebastian Burduja, in calitate privata, de fost elev al scolii.

Cum ziceam, concurentii, impartiti pe echipe au alergat cu gura pana la urechi sa rezolve contra cronometru 16 probe de IT + 2 probe secrete.

In prealabil, in ultimele 2 saptamani am avut 4 ore de sedinte Zoom de pregatire, unde am avut si 71 participanti simultan.

Obiectivele actiunii:

  • Sa intarim spiritul de echipa in interiorul claselor participante. Unirea face puterea.
  • Copiii sa invete o gramada de lucruri noi, foarte interesante si utile: criptare/decriptare, cybersecurity, programare Scratch, asamblarea unui calculator, schimbarea unui cartus de imprimanta, ecologie, criptomonede si multe altele (vedeti mai jos)
  • Distractie (mai precis educatie prin joaca)

Locul de desfasurare: Scoala Gimnaziala Ion Heliade Radulescu din Bucuresti, de pe Kisseleff, langa Muzeul Taranului Roman.

Participantii la eveniment

  • Concurentii: 98 de copii de la Scoala Gimnaziala Ion Heliade Radulescu, Bucuresti.
    • 30 de la pregatitoare pana in clasa a IV-a, impartiti in 3 aliante: Alianta Rosie, Alianta Albastra si Alianta Verde
    • 68 copii de gimnaziu, impartiti pe clasele lor
  • Coordonatori de echipe (parinti/frati mai mari): 16
  • Coordonatori de probe in salile de clasa, curtea scolii (parinti si tineri voluntari): 18
  • Voluntari parinti/frati mai mari
  • Mamica (plus burtica) – coordonator bufet
  • 12 parinti care au s-au implicat in actiune si au donat de mancare si lichide. O mamica a venit cu multe kilograme de banane, alta cu mere, alte mamici au venit cu saratele, biscuitei, covrigei, ciocolatele, un copil de clasa a VIII-a a cumparat acadele si bomboane, un tatic a adus multe baxuri de apa la 0.5L, coordonatoarea la una dintre probe i-a recompensat pe elevi cu jeleuri la metru. Dupa finalizarea evenimentului, o alta mamica a cumparat 10 pizze pentru coordonatorii de proiect si alti parinti si-au scos fiecare echipa lor la socializare la pizza/joaca in parc. Ne-am organizat foarte frumos. Jos palaria.
  • Ministrul Cercetarii, Inovarii si Digitalizarii, domnul Sebastian Burduja, in calitate privata, de fost elev al scolii
  • Domnul Dragos Roibu – Antreprenor, fost elev al scolii
  • Domnul Daniel-Constantin Ciungu – Presedintele de Sedinta al Consiliului Local Sector 1
  • si doi caini frumosi, dar ei au venit doar la final, la premiere.

Cine au fost gazdele:

  • Scoala Gimnaziala Ion Heliade Radulescu, prin doamnele director Daniela Dragomir si Steluta Vlad, domnul profesor de TIC Arthur Ciubotaru, doamna profesoara de engleza Mariana Craciun (in calitate de voluntar coordonator echipa a VIII-a C), dar si cu sprijinul domnului Sandu din partea personalului administrativ si a doamnei Lucica de la paza.
  • Asociatia Parintilor “Scoala Gimnaziala Ion Heliade Radulescu” – implicare masiva, de la comunicare pana la premii (Miruna Sofonea, Radu Herinean si multi altii)
  • FNAP (Federatia Nationala a Asociatiilor de Parinti) Sector 1, prin domnul Dan Tita, in tripla calitate

Cine ne-au fost parteneri la eveniment:

  • Asociatia Techsoup, prin programul Meet&Code, sponsorizat de compania SAP – care ne-au ajutat cu 300 euro cash + promovare la nivel european. Intai ne-a venit idea, am aplicat la ei, lor le-a placut proiectul si ne-au sponsorizat.
  • Compania japoneza Brother – ne-a ajutat cu o imprimanta performanta laser monocrom + cartuse de toner + 2 voluntari (tata si fiu), care au gestionat proba. Nu mai spun de premii (casti wireless si pixuri). Tot ei ne-au invatat cum sa reciclam tonnerele (hint: le trimitem lor, prin posta, si platesc ei transportul).
  • Editura Nomina si Asociatia Inteligent – ne-au ajutat cu multe carti frumoase si pungi de cadou, astfel incat toti copiii sa primeasca ceva
  • Carturesti – ne-au ajutat cu premii Kendame si spinnere
  • Mega Image (partener strategic) – ne-au sustinut sa dezvoltam aplicatia mobila Kidibot prin care copiii pot scana codurile de bare de pe ambalajele de NON-PLASTIC si castiga criptomonede Kidibot, pe care le pot preschimba in premii precum telefoane, boxe Sony, eBook-uri, micro-cursuri, jocuri Lego, etc
  • MindBlower.ro – care ne-au ajutat cu premii (sosete colorate superbe pentru voluntari, masute de laptop, harti razuibile ale Romaniei)
  • Compania Quantos, care ne-au printat stickere cu I LOVE PROGRAMMING
  • Neuromotrica, prin Pierre de Hillerin, organizator proba + ne-au invatat ca puterea noastra vine din interior, prin auto-control
  • Editura Niculescu – ne-au ajutat cu premii carti, in special pentru castigatorii din clasele mai mari
  • TITANS – Echipa de robotica a Colegiului National “Gheorghe Lazar” Bucuresti (care au sustinut proba din holul de la etaj)
  • Monica Musca – First PR
  • (sper ca nu am uitat pe nimeni:))
Ce au primit voluntarii

Probelele

Am stat, ne-am gandit si am inventat 16 probe + 2 probe secrete, ascunse prin locurile publice din scoala + curtea scolii. Foarte diferite intre ele, utile pe un ecart urias de varsta.

Aproape toate probele implicau cronometrare. Asta inseamna ca cei mai rapizi au fost cei mai bine pozitionati. Fiecare secunda inseamna un punct.

Topul claselor s-a calculat adunand punctele obtinute.

Asadar, cine care CELE MAI PUTINE puncte castiga. 🙂

Copiii au concurat pe 3 grupe de varsta:

  • micii IT-isti (cele 3 aliante. Alianta Rosie, Alianta Verde si Alianta Albastra)
  • juniorii (clasele a V-a si a VI-a). Fiecare clasa = o echipa
  • seniorii (clasele VII-a si a VIII-a). Fiecare clasa o echipa.

Sala 1 – SCHIMBAREA UNUI CARTUS CU TONER INTR-O IMPRIMANTA (proba sustinuta de catre BROTHER ROMANIA)

Copiii au trebuit sa scoata CU ATENTIE un cartus golit dintr-o imprimanta laser monocolor si sa il inlocuiasca cu alt cartus plin. Plus ECHIPA trebuie sa raspunda corect la un quiz referitor la cum trebuie procedat cu cartusul golit.

Foarte tare Matei, coordonatorul probei, un pusti de 11 ani. A prins rapid ce are de facut si a dus la bun sfarsit jurizarea probei.

Si poza cu domnul Ministru.

Sala 2 – SNIPER HANDS

Fiecare echipa desemneaza 1 sau maxim 2 reprezentanti care au cel mai mare autocontrol asupra propriului corp. Ei vor trebui ca timp de 1 minut sa apese cu presiune constanta pe un senzor. Hai sa vedem cui ii tremura mainile si cui nu. Sectiune sustinuta de Neuromotrica

Fiecare prestatie va primi un scor. Scorul se transforma in puncte prin formula (10-scor)x100. Cu cat ai maini mai ferme, cu atat vei obtine un punctaj mai bun.


Pierre.

Au inceput timid, dar mai apoi elevii s-au descurcat super bine prin autocontrol, la provocarea lui Pierre de Hillerin, asistat de Iulia.

Sala 3 – CASA IN MINECRAFT

Fiecare echipa trebuie sa construiasca o casa in Minecraft pe calculator care sa indeplineasca anumite cerinte, folosind toate elementele existente din Hotbar.

Elemente obligatorii: Usa + Pat + Crafting Table + Chest + Furnance + Fereastra + acoperis + pereti.

Fiecare secunda = 1 punct

Sala 4 – CRIPTARE/DECRIPTARE

Aceasta proba are 2 componente.

Componenta 1 – Fiecare echipa a trebuit sa cripteze o propozitie simpla, gen “ANA ARE MERE.” cu cifrul lui Cezar.
De ex. Daca Cifrul este +2. A +2 devine C, B + 2 devine D, etc…

Componenta 2 – Fiecarei echipe i se da un text codat gen “RKUKRC NXK UVGHCP OCPAPEC DQDKVG OQY.” cu cheia lui Cezar care poate fi +1, +2 sau +3. Copiii trebuie sa gaseasca cat mai repede care a fost mesajul initial. Deci vor trebui sa lucreze in echipa sa identifice cheia corecta si sa decodeze textul.

Sala 5 – TABLA SMART

Copiii au trebuit sa porneasca tabla smart dintr-o sala, ca sa dovedesca ca sunt sprijin pentru profesori.

Copiii se aseaza in banci. Cronometrul porneste. Trebuie sa deschida calculatorul si tabla smart. Proba se termina cand cineva din echipa scrie intr-un document pe ecranul tablei smart “GATA”. Poate sa fie orice fel de document (.txt, .docx, .xls, etc, etc)

Evident ca le-am facut misiunea mai grea, scotand calculatorul din priza, scotand cablurile din spatele calculatorului (mouse, tastatura, etc), ei trebuind sa se prinda de ce nu merge :). Evil!

S-au prins ca sunt scoase cablurile 🙂

Sala 6 – PRIVACY ONLINE SI CYBERBULLYING

Aratam o fotografie cu o fata care isi face selfie si pe care o pune pe internet. Concurentii trebuie sa identifice 3 probleme la acea poza, probleme care ii pot dauna respectivei fete foarte mult.

Deasemenea, echipa trebuie sa identifice 3 situatii de cyberbullying posibile. Proba contra cronometru.

Supraveghetorul porneste cronometrul cand echipa ridica foaia cu cerinte.

Echipa trebuie sa SCRIE old-school pe hartie cu pix/stilou/creion/… minim 3 raspunsuri corecte la fiecare intrebare.

Sala 7 – PROBA DE GANDIRE CREATIVA

Fiecare secunda = 1 punct

Le-am dat copiilor 3 jocuri de IQ pe care sa le faca, dificultate medie. Luam cel mai bun rezultat.

Sala 8 – PROGRAMARE SCRATCH

Avem o plansa cu obstacole. Avem o pisica si trebuie sa navigheze din punctul A in punctul B, fara sa atinga obstacolele. Echipa va selecta un reprezentant care va sta la calculator, restul ii pot da sfaturi.

Sala 9 – MICROSOFT WORD

Copiilor li se da un text chior in notepad + o imagine cu o pisica haioasa care trebuie formatat conform modelului.

Trebuie sa il ia cu copy-paste, sa il puna intr-un document word si sa il formateze. Centrare, Bolduire, Colorare, impartire pe paragrafe, etc…. Plus poza 🙂 Exemplu:

Sala 10 – IMPERSONATION

Intai le-am aratat un filmulet inspaimantator cu copii care vorbesc cu alte persoane online, crezand ca sunt tot copii, dar descopera cu stupoare ca sunt adulti posibil rau intentionati (7 minute). Trebuie sa ghiceasca din 5 cazuri cine este omul rau.

Toata echipa primeste o SINGURA foaie cu variante si trebuie sa discute intre ei, sa aleaga singura varianta corecta.

Hol Parter – Sub Cancelarie – ASAMBLAREA UNUI CALCULATOR DESKTOP

Fiecare echipa va avea un calculator dezasamblat, in care va trebui sa monteze 2 placute de RAM, o placa video si un Hard-Disk (conectat la curent si la date).

Cronometrul este pornit de supraveghetor. Atunci echipa are dreptul sa se apuce de treaba. Cronometrul este inchis atunci cand toate componentele sunt instalate corespunzator.


In Curtea din fata Scolii – Obtine CRIPTOMONEDE din ambalaje Non-Plastic

Copiii vor trebui sa-si instaleze aplicatia Kidibot pe telefon, sa scaneze 5 produse care au ambalaj de NON-PLASTIC care sunt afisate pe masa (adica sticla, metal, hartie, carton) + fiecare membru al echipei trebuie sa raspunda la un mic quiz despre pericolele ambalajelor de plastic.

Pentru fiecare scanare corecta, copiii vor primi criptomonede Kidibot, pe care ulterior evenimentului le pot transforma in premii aici: www.kidibot.ro/shop (telefoane, ebook-uri, jocuri Lego, boxe wireless Sony, etc.).

Cronometrul porneste cand da supraveghetorul startul. Copilul/copiii participanti se apropie cu telefonul/telefoanele de masa (aka Magazin), pe care se gasesc mai multe tipuri de ambalaje alimentare, care se gasesc in comert. Cu aplicatia mobila Kidibot, selecteaza SCAN si vor scana codurile de bare tiparite pe ambalajele respective. Cand echipa ajunge la 5 scanari CORECTE, supraveghetorul le va da un quiz, sa raspunda corect.


La Cancelarie – TELEFONUL SPION

Este un telefon pe masa (Android). Taskul echipei este sa identifice minim 5 aplicatii din telefon care pot sa te spioneze uitandu-se in setarile telefonului si vazand ce permisiuni sunt alocate.

Cronometrul porneste cand echipa primeste telefonul in standby.

Echipa trebuie sa mearga la SETARI, la APLICATII, si sa identifice minim 5 aplicatii care pot sa te spioneze. Cineva din echipa trebuie sa SCRIE old-school raspunsurile pe o hartie, in forma urmatoare:

Numele Aplicatiei (Ex: Facebook) – Permisiunea data in telefon (acces la microfon, acces la locatie permanent, acces la …)

Sala 11 – HOTUL

Imagineaza-ti ca un hot vrea sa fure de la familia Ionescu. Cum poate afla unde locuieste si cand sunt Ionestii plecati de acasa, ca sa dea lovitura? Ajuta-ne sa ii aparam pe Ionesti!

Echipa trebuie sa scrie ideile pe o foaie de hartie. Fiecare idee scade 300 puncte din 2400. Deci, daca echipa vine cu 5 idei, pleaca mai departe cu 2400 – 1500 = 900 puncte. Daca nu vine cu nici o idee, pleaca mai departe cu 2400 puncte. Daca vine cu mai mult de 8 idei, pleaca cu zero puncte.

Aceasta proba NU e cu cronometru. Trebuie doar sa va incadrati in maxim 10 minute, cat e durata unei probe!

Sala 12 – QUIZ TOOL-URI HACKER

Ce este Phishingul

Ce este un Backdoor

Ce este social engineering

Ce este DOS attack

Ce este un worm

Ce este Ransomware

Ce este un Keylogger

Hol etaj 1 – ROBOTICA cu TITANS (Echipa de Robotica a Colegiul National “Gheorghe Lazar”)

Proba Secreta 1 – 16 Regine

Copiii trebuiau sa pozitioneze pe o tabla de sah 16 regine astfel incat sa nu se poata lua intre ele. Evident, aveau maxim 10 minute la dispozitie.

Extra bonus, sa pozitioneze 16 pioni astfel incat sa nu se ia intre ei. Asta a fost usoara.

Proba Secreta 2 – Borcanul cu extraterestrii

Pe undeva prin scoala, nu spunem pe unde (nr – sub scara principala) era un borcan haios, plin cu instructiuni. Cine gasea borcanul, isi lua o misiune pentru echipa lui, dupa care il punea la loc.

Misiunea a fost foarte ticaloasa, in sensul in care doar 3 echipe au reusit sa vina cu o solutie la aceasta proba, desi toti au gasit borcanul, dupa ce au rascolit toata scoala, inclusiv prin cosurile de gunoi 🙂

Ca sa va punem si voua creierii pe moate, va dam pe scurt misiunea aici.

Detalii amuzante

  • Alti copii s-au dus la Altex sa testeze la raft cum se schimba tonnerul la imprimante Brother, sa fie pregatiti pentru proba
  • Unii copii si-au convins parintii sa-si dezasambleze desktopurile si sa le reasambleze la loc, sa vada ei cum se monteaza RAM-ul, placa video, Hard-Diskul
  • O piscoata de clasa a III-a s-a descurcat excelent la Word. Pur si simplu s-a antrenat cu mamica ei inainte.
  • Am avut un copil-energie de pregatitoare, foarte destept, care i-a scos peri albi coordonatoarei de echipa, ca alerga in toate directiile
  • Evident, toate echipele si-au rugat parintii sa-I lase sa se antreneze la a-si crea o casa in Minecraft. Asta e o proba la care toata lumea s-a descurcat. Recordul probei a fost de 40 secunde! Hmmm, cineva petrece cam prea mult timp pe Minecraft!

Evident, au fost si muuulte premii.

Iar aici suntem noi, fondatorii Kidibot, la finalul zilei, cand toata lumea a plecat si am putut sa iesim din scoala. Chiar in acea zi sarbatoream 18 ani (sau ceva de genul) de la casatoria noastra. Ne-a placut la nebunie aceasta aniversare. 🙂

Poza e facuta de Miruna Sofonea, cel de-al treilea organizator principal :). Multumim!

Daca v-a placut ce am facut si doriti sa facem asa ceva si in alte scoli, va rugam sa ne contactati.

Cautam companii sponsori, cautam parinti implicati, cautam oameni de bine. Doar impreuna putem sa imbunatatim educatia copiilor din aceasta tara.

Si acum, … pozele!

……

Evenimentul nostru “Kidibot IT Treasure Hunt” a câștigat o finanțare prin programul Meet and Code (https://meet-and-code.org/) susținut la nivel european de compania de software SAP. În România, programul este coordonat pentru cel de-al 6-lea an consecutiv de #AsociațiaTechsoup și susține evenimente de tehnologie și programare aliniate cu misiunea inițiativei Comisiei Europene: Europe Code Week. #meetandcode #codeEU #SAP4Good.

Cum a fost la Caravana Stiintei si Imaginatiei, Biblioteca Nationala, 24-25 Septembrie 2022

Cum a fost la Caravana Stiintei si Imaginatiei, Biblioteca Nationala, 24-25 Septembrie 2022

In weekendul 24-25 Septembrie 2022 a avut loc Caravana Stiinta si Imaginatie la Biblioteca Nationala, eveniment organizat de catre revista Stiinta&Tehnica.

Am fost foarte multi expozanti, institute, asociatii, tehnologie, arta. Armata Romana au venit cu tot felul de tehnologii faine.

NuclearElectrica ne-a prezentat energia securitara pe care o produc ei.

Comunitatea de Constructori Lego au facut o diorama uriasa cu Star Wars.

Universitatea de Geologie au prezentat tot felul de lucruri interesante.

A venit domnul Dumitru Prunariu, singurul cosmonaut roman, care a inspirat sutele de romani prezenti acolo.

Au fost campionate de gaming cu premii (Minecraft, FIFA, etc..)

Am interactionat cu mii de oameni, majoritatea cu copii.

La standul Kidibot am prezentat proiectul KIDIBOT PLASTIC DETECTIVES.

I-am incurajat pe copii sa consume alimente din ambalaje de NON-PLASTIC, pentru ca este mai bine si pentru natura, si pentru ei.

Asa ca am creat in fata Bibliotecii Nationale un geofence care reprezenta un magazin, cu diverse produse alimentare.

Copiii au instalat aplicatia mobila Kidibot pe telefoanele lor, au scanat produsele care NU aveau ambalaje de plastic si au castigat criptomonede.

Cu acele criptomonede + altele, castigate din scanarea produselor din magazinele Mega Image si altele + participand la MISIUNILE KIDIBOT (unde trebuie sa invete lucruri noi) vor putea sa-si ia telefoane, jocuri Lego, boxe, micro-cursuri, ebook-uri de Jules Verne, Alexandre Duma, Ion Creanga, etc, etc… din www.kidibot.ro/shop/

La final am facut si o tombola cu premii diverse pentru cei care ne-au dovedit pe loc ca au invatat despre ambalajele de plastic si cum trebuie sa procedam cu ele.

Multumim prietenilor nostri de la Mega Image, care ne-au sustinut in cadrul acestui proiect de constientizare.

Si acum, cateva fotografii.

Castigatori tombola “Kidibot Plastic Detectives”, 25.09.2022

Castigatori tombola “Kidibot Plastic Detectives”, 25.09.2022

In urma tragerii la sorti, castigatorii sunt urmatorii:

Ultimele 3 cifre de la numarul de telefon + premiul castigat:

506 – tricou Kidibot

998 – carte “Ronia, fata de talhar”

416 – puzzle

261 – carte “Jim nasturel”

116 – carte “Odd si uriasii de chiciura”

888 – tricou Kidibot

936 – harta razuibila

287 – harta razuibila

587 – carte “Friedrich, marele detectiv”

148 – Pyraminx

911 – Cana termosensibila

222 – carte “Vlad, cel mai nepriceput vampir din lume”

371 – carte “Vlad, cel mai nepriceput vampir din lume”

879 – jucarie “Drogon”

187 – “jucarie “Annie Leonhart”

432 – lentile telefon 3-in-1

168 – lentile telefon 3-in-1

285 – lentile telefon 3-in-1

737 – carte “Cum sa-ti dresezi dragonul”

309 – carte “Fuga la muzeu”

156 – rucsac

477 – rucsac

Castigatorii care stiu ca au participat la tombola sunt invitati sa isi ridice premiile (si cu aceasta ocazie sa ne spuna pentru verificare care este restul numarului de telefon) din zona Aviatorilor/Charles de Gaulle.

Intervalul pentru revendicarea premiilor: 26 septembrie – 29 septembrie, orele 17 – 19.

Va rugam sa sunati la 0770.745.585 pentru validare si primirea exacta a adresei.

Felicitari pentru participare! Nu uitati, ambalajele de plastic trebuiesc folosite cu atentie si nu trebuie aruncate in natura.

Caravana Știință&Imaginație vă așteaptă Sâmbătă+Duminică în parcarea Bibliotecii Naționale: Telescoape, VR, Gaming, Educație, SF, Mașini electrice, Robotică, Dumitru Prunariu, etc..

Caravana Știință&Imaginație vă așteaptă Sâmbătă+Duminică în parcarea Bibliotecii Naționale: Telescoape, VR, Gaming, Educație, SF, Mașini electrice, Robotică, Dumitru Prunariu, etc..

După ce a călătorit prin Buzău, Focșani, Suceava, Capidava, Doicești, Caravana Știință & Imaginație se întoarce la București, în zilele de sâmbătă 24 și duminică 25 septembrie, la Biblioteca Națională a României.

Pregătim România pentru impactul cu viitorul!

Echipa revistei Știință&Tehnică vă invită să explorați viitorul alături de cercetători, profesori, scriitori și artiști începând de sâmbătă, 24 septembrie, de la ora 11, la Biblioteca Națională a României (Bulevardul Unirii 22, București).

Spectacole de știință pentru copii, ateliere, salon de carte, experimente, roboți, invenții și inovații, drone, jocuri în Realitate Virtuală, echipamente de măsurare cinematică a mișcării, echipamente de antrenare a atenției și multe alte surprize vă așteaptă la singurului festival de știință și imaginație din Europa. Evenimentul organizat cu sprijinul Academiei Române, a Ministerului Apărării Naționale, a Ministerului Culturii, Ministerului Cercetării  Inovării și Digitalizării, va aduce și o suită de conferințe cu cei mai cunoscuți animatori ai științei din România.

Cele mai performante telescoape vor fi disponibile publicului larg. Observațiile astronomice încep cu Soarele, chiar de la orele 17 – bineînțeles prin filtre speciale. Odată cu lăsarea întunericului, vom putea admira astrele, ghidați de astronomi. Vom observa live planeta Saturn, cu splendidele sale inele, plus satelitul Titan, pe care sunt oceane, lacuri, mari, râuri și bălți (dar din gaz metan lichefiat!). Vom urmări prin telescop și pe Jupiter, cu cei patru sateliti descoperiți în 1609 de Galileo Galilei, și cu benzile lui formate din nori de furtună.

De 73 de ani, revista Știință&Tehnică pregătește România pentru impactul cu viitorul. Peste 60 de ONG-uri, institute de cercetare și universități s-au alăturat venerabilei publicații, ce apare acum sub egida Academiei Române, pentru a explica știința pe înțelesul tuturor într-o suită de conferințe și festivaluri reunite sub numele de Caravana Știință & Imaginație cu mesajul Pregătim România pentru impactul cu viitorul.

Credem că educația, cercetarea, știința, arta, sustenabilitatea și protecția mediului trebuie să rămâne constante ale societății. Educația din România este în pericol. Facultățile de știință și inginerie au cu fiecare an tot mai puțini studenți, chiar și după a doua sesiune de admitere. Dintre cei admiși, peste 40% abandonează facultățile în primul an. Specialiștii spun că „teama” și lipsa atracției pentru știință apar din cauza lacunelor de pregătire din liceu – fenomen ce s-a generalizat la nivelul societății.

Partenerii evenimentului: Nuclearelectrica, Institutul Astronomic al Academiei Române,  Institutul Național pentru Fizica Laserului, Plasmei și RadiațiilorInstitutul de Științe SpațialeInstitutul de Fizică a PământuluiFundația Cosmonaut Dumitru PrunariuAstroclubul BucureștiUniversitatea PolitehnicăMuzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa”Biblioteca MetropolitanăAsociația StartEvoDoctor MitAsociația Clubul Informaticii Economice CyberKnowledge, Asociația Atlantykron, Software Imagination & Vision SIMAVIAsociația pentru Dezvoltare Intelectuală și Personală – ADIPINACO – Inițiativa pentru competitivitateSuperNova Planetariu,  Societatea Astronomică Română de Meteori – SARMShape RoboticsCarpat Energy Cluj,  Liceul Teoretic “DR. MIOARA MINCU”Școala Postliceală Sanitară „Carol Davila”Asociația URANIADYOMEDICAAmass, Software Imagination & Vision (SIMAVI).

Programul Caravanei ȘTIINȚĂ&IMAGINAȚIE va fi disponibil în curând pe site.

La standul KIDIBOT veți putea să participați la concursul KIDIBOT PLASTIC DETECTIVES, veți putea sa câștigați premii frumoase și veți învață despre pericolele ambalajelor de plastic!

Vă așteptăm cu drag!

Tu ti-ai inscrie copilul la Clubul de Stiinta de la scoala?

Tu ti-ai inscrie copilul la Clubul de Stiinta de la scoala?

Ati vazut cum este la scolile din afara? Fiecare scoala are cluburi de debate, de sah, de actorie, de stiinte, etc, etc.. Gratis.

In Romania? Le numeri pe degete. De ce oare? Nu este interes din partea copiilor? Nu este interes din partea profesorilor? A parintilor? A directiunii? Nu s-a aprins nimanui beculetul?

Sau copiii nu au timp pentru asa ceva? Ghiozdane grele, programa incarcata, multe ore, lipsa de timp.

Rugamintea noastra la voi, dragi Kidiboti, este sa ne raspundeti la un mic, mic chestionar. Sa vedem daca este interes.

Multumim anticipat.

Exemplu educatie informala: cum a castigat ieri copilul meu bani (si experienta) la targul de vechituri Valea Cascadelor din Bucuresti

Exemplu educatie informala: cum a castigat ieri copilul meu bani (si experienta) la targul de vechituri Valea Cascadelor din Bucuresti

Ieri am facut pentru unul dintre copiii nostri (cel care se poate trezi dimineata, ca celalalt sforaia dus) o noua experienta educationala: am inchiriat o taraba la targul de vechituri de pe Valea Cascadelor. 🙂

Obiective principale
-al lui: sa faca rost de bani sa-si cumpere alt laptop, mult mai performant (teoretic pentru olimpiadele de informatica, fizica si matematica la care merge anual, practic pentru jocuri mai tari)
-al nostru: sa invete copilul ceva + sa mai scapam de nenumaratele lucruri inutile din casa noastra, majoritatea primite cadou + era pe bucket list sa vindem la taraba 🙂

Cum s-a desfasurat actiunea

Vineri am vorbit cu patronul targului, ne-am documentat cand e mai bine sa venim, etc..

Duminica ne-am trezit la ora 04:00 AM.

Chiauni, la 05:00 eram la poarta targului. Deja erau peste 30 de “colegi” care asteptau.
Am platit 35 lei, am inchiriat o taraba buna, dupa care am inceput sa ne aranjam standul. Era bezna. Vecinii deja veneau in “recunoastere”.


La 06:00 eram gata, functionali.

Pe la 07:00 – 08:00 am inceput sa vina si clientii.


La 12:00 am plecat, la “spartul targului”. Soare, foarte cald. Creme solare, ape, etc…

Asa arata aleea noastra.

Aici deja plecasera vecinii de langa noi, din dreapta, cei care vindeau haine de firma la pret redus, iar noi am gasit de cuviinta sa ne extindem imperiul comercial si pe spatiul ramas liber cu jocurile. A fost de bun augur, ca juniorul a vandut Quizul din dreapta sus.

Ce aveam la vanzare:

  • cutii de jocuri: Monopoly, Rummy, Quiz, puzzle
  • pusti si pistoale Nerf, incarcate cu gloante
  • carti (unele citite, altele dubluri)
  • electrice si electronice: boxa wireless primita cadou, incalzitoare, aparat de popcorn folosit, etc..

Ce am invatat:

  • de la vecini: natura umana, care este mersul lucrurilor, cum se fura cel mai bine, cati bani poti sa faci daca esti la furat in Anglia, Germania, etc, cum sa aduci marfa fara sa te prinda, cata puscarie faci daca te prinde, cum sa iesi cu multa marfa din magazine si multe alte lucruri “deschizatoare de ochi”
  • de la cumparatori:
    • in general la romani nu exista conceptul de termen lung, de prevedere, de tip “vara-sanie”
    • sa nu ai incredere in cei care vand lucruri in targuri. Este de inteles daca forteaza putin limita adevarului.
    • tehnicile de “imbarligare” functioneaza foarte bine. Trebuie sa ne “vaccinam” copiii impotriva lor
    • vinzi mult mai bine daca ai mai multe bucati dintr-un obiect decat daca ai unul singur. Pare de calitate.
    • totul se negociaza. TOTUL. Majoritatea romanilor nu negociaza, din jena.
    • noi, romanii, nu stim sa ne aparam drepturile
    • noi, romanii, nu stim sa interactionam, sa vorbim cu strainii, suntem timorati si astfel pierdem enorm de multe oportunitati
    • exista o linie fina intre a arata respect cuiva si a fi luat de fraier
    • trebuia sa aducem si lucruri mai ieftine la vanzare
    • cumparatorii au fost adulti, sub 10 copii, multi pensionari, cativa colectionari imbracati mai bine

Si acum la partea financiara.

Cheltuieli:

  • 35 lei standul – puteam sa luam si stand de 16 lei, dar am zis sa mergem “in style”.
  • 24.2 lei ape, sucuri, cafele, toalete. Biscuitii i-a adus Alina de-acasa.
  • 5 lei achizitie cutie de Apple Watch, pe care juniorul vrea sa o vanda in profit pe OLX.

Venituri (cam penibile):

  • 25 lei = 5 perechi sosete x 5 lei
  • 50 lei = boxa wireless bluetooth
  • 50 lei = joc electronic quiz

Profit brut

  • 60 lei

Cum ne raportam fata de concurenta

  • In medie, vecinii nostri vindeau intre 20 lei venituri zilnice pana la aprox 300-400 lei.

Ce am face diferit:

  • adus alte tipuri de produse la vanzare, NU pentru copii
  • adus si mai multe produse de valoare mai mica, gen 5 lei
  • adus mai multe produse din aceiasi categorie (da incredere mult mai mare ca e de calitate)
  • adus umbrele, sa nu ne topim in soare
  • am fi mult mai vocali, mai “imbarligatori”. Cand ai clienti timizi prin educatie, interactiunea umana corecta determina crestere enorma a vanzarilor.

Disclaimer: noi ii ducem pe copii prin targurile de vechituri de cand sunt mici, tot timpul pe cealalta parte a tarabei:), ca sa invete diverse lucruri, precum negociere, comunicare, relatii interumane, Romania reala.
Intotdeauna primeau bani de buzunar 10 lei (acum 20 lei, ca e inflatie) sa cumpere ce vor ei, dar trebuiau sa respecte 2 reguli:

  • TOTUL se negociaza
  • banii pe care nu ii cheltuiau ii dublam eu dupa, pentru pusculita, astfel incat sa nu fie tentati sa ii sparga pe prostii doar de dragul cumpararii.

Concluzia finala:

  • recomandam experienta si altor parinti care vor sa extinda orizontul copiilor lor :). Intai e bine sa mergeti in rol de cumparatori, si, dupa ce prind putina experienta, in rol de vanzatori.

Speram ca v-a ajutat 🙂

Kidibot Plastic Detectives – Câștigă criptomonede Kidibot (+ premii) salvând natura!

Kidibot Plastic Detectives – Câștigă criptomonede Kidibot (+ premii) salvând natura!

Plasticul este un material foarte important pentru civilizația noastră. Din păcate, nu îl folosim totdeauna corect.

  • cantități gigantice de deșeuri de plastic sunt aruncate în natură, râuri, lacuri, mări de oameni nesimțiți
  • atât noi cât și animalele îngurgităm și respirăm micro-plastic, care ne strică sănătatea
  • produsele în ambalaje de plastic trebuie păstrate ferite de soare, de îngheț sau temperatură mare, atlfel substanțe toxice intră în produs și noi le înghițim

Ce poți face tu:

  • Fă misiunea ZERO PLASTIC și câștigă 20 criptomonede Kidibot. Durează câteva minute să faci acest micro-curs. Start!
  • Cumpără în special produse alimentare care NU CONȚIN PLASTIC. Scanează codurile de bare și câștigă criptomonede Kidibot și PREMII!

Pasul 1: Instalează-ți aplicația Kidibot pentru iOS sau Android gratuit.

Descarcă de pe AppStore
Descarcă de pe Google Play

Pasul 2: Du-te în magazinele participante (toata rețeaua Mega Image + altele). Vezi lista magazinelor în aplicația mobilă. Dacă vreți să adăugăm alte magazine, oriunde în țară, spuneți-ne aici.

Pasul 3. Scanați codul de bare al produsulelor cu ambalaj NON-PLASTIC când încă sunteți în magazin sau maxim 1 oră după (când ajungeți acasă). Apă, lapte, iaurt, suc, brânză, compot, etc.. Veți primi Criptomoneda Kidibot in portofelul vostru pe aplicație. 🙂

Pasul 4. Schimbați criptomoneda adunată pe premiile din shop-ul Kidibot (Telefoane, boxe Sony, eBook-uri, Cursuri, etc..)

Astfel, copiii învață de ce trebuie să evităm ambalajele de plastic, mănâncă sănătos și fac mișcare. 🙂

Profesorii care au minim 10 copii participanți la proiect (microcursul ZERO PLASTIC făcut + minim o scanare cu aplicația Kidibot) primesc DIPLOMĂ COORDONATOR EDUCAȚIONAL de la Asociația StartEvo. Vă rugăm să ne contactați.

Mulțumim prietenilor noștri de la Mega Image care ne-au susținut în acest proiect prin care să facem România mai curată și mai sănătoasă!

Cu cât noi, consumatorii, vom solicita produse care conțin mai puțin plastic, cu atât producătorii ne vor asculta și le vor pune pe piață corespunzător și cu atât natura și noi vom fi mai sănătoși.