Sâmbătă, 7 mai, 11:00 – 22:00 vă așteptăm la Astrofest, în Parcul Crângași

Sâmbătă, 7 mai, 11:00 – 22:00 vă așteptăm la Astrofest, în Parcul Crângași

Kidibot și prietenii lui vor fi acolo, cu premii multe și criptomoneda Kidibot. (Mulțumiri Raiffeisen Comunități pentru suport).

PROGRAM  SCENĂ 

11:15 ESCAPE ROOM – Florina Nănescu, Liceul Teoretic “DR. MIOARA MINCU”

11:30 Vin roboții!

11:45 Elevii colegiului „Andrei Șaguna” Brașov care au câștigat concursurile NASA

12:00 UNATC – atelier de animație pentru toate vârstele

12:15  De la experiment la descoperire – Facultatea de Fizică București

12:30 Roboți, instalații și rachete – Politehnica București

12:45 UNATC – filme de animație

13:00 Despre fosile și dinozauri – Facultatea de Geologie şi Geofizică, UB

13:15 Culorile structurale: Perfecțiunea unei iluzii optice – dr. Ana-Maria Krapal, Muzeul Național Istorie Naturală „Grigore Antipa”, București     

13:30 UNATC – filme de animație, Showreel Master

13:45 Observații solare – Universitatea din Craiova

14:00 Noi am re-creat praful de stele – Facultatea de Fizică Iași

15:00 Atelierele S&T:

  • roboți, cu dl Diodă și Vlad Doboș
  • rachetomodele, cu Cătălin Chelmuș
  • astronomie, cu Adina Soare
  • desen 3D, cu Ana Creangă
  • animație și holograme, cu Bogdan Mihăilescu
  • neuroplasticitate, memorare si concentrare, cu Aurel Iftene
  • Experiențe interactive gamificate cu senzor Kinect, cu Emil Drăgan

15:15 Instalații de artă

Denis Flueraru compune muzică algoritmică generativă, folosind concentrația de particule de praf din aer, iar Dragoș Dogioiu ne va povesti despre FloraSense, o instalație de artă centrată pe viața nevazută a plantelor. Folosind senzori, participanții vor putea auzi nivelul de bunăstare al plantei și mișcările ei.

15:45 O istorie a astronavigației – de la gnomon și astrolab la sextantul Apollo. Lansarea cărții comandorului Vasile Chirilă, cu introducere de prof. Marian Naiman

16:00  Marea tăcere și implicațiile ei pentru umanitate – dr. Cristian Ionescu, Institutul de Științe Spațiale

Este locul nostru în Univers special sau este galaxia împânzită de forme de viață? Dacă viața este ceva comun, unde sunt celelalte civilizații? Oare au lăsat ceva în urmă, dacă au dispărut? De ce nu „auzim” nimic când ne ridicăm capul spre cerul înstelat? Tăcerea lor asurzitoare ne-a determinat în ultimii 70 de ani să căutăm soluții creative ale acestui paradox. Veți afla cele mai interesante si originale propuneri, inclusiv localizări probabile ale unor civilizații avansate, precum și o analiză a evoluției inteligenței pe Pământ, relevantă pentru ceea ce ne așteptăm să găsim printre stele.

16:15 Energia nucleară, energia viitorului

16:30 45 de ani de la marele cutremur – Dragoș Toma Dănilă, Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului

16:45 ATLANTYKRON 2022 – Gabriela Repanovici, coodonator atelier in cadrul Academiei de vară Atlantykron & echipa

17:00 Cei mai mari asteroizi ai Sistemului nostru Solar – dr. Mirel Bârlan, Institutul de Astronomie al Academiei

17:15 Eclipsa de la capătul lumii – Cătălin Beldea, Știință&Tehnică

17:30 Lansarea revistei ȘTIINȚĂ&TEHNICĂ nr. 115 – special ASTROFEST 2022

17:45  Atelierul de distracție – Andra Mirescu

18:15 Întâlnire cu cosmonautul Dorin-Dumitru PRUNARIU, prezentat de Alexandru Mironov

19:30 Cronici Metagalactice – Noutăți din spațiu, comentarii și întrebări cu jurnaliștii S&T Alexandru Mironov, Cristian Român și Claudiu Tănăselia

20:30 Concert Adrian Naidin. În deschidere, Ana Creangă

21:30 UNATC – filme de animație

Câteva exponate inedite:

  • primul planetariu dedicat persoanelor cu deficiențe de vedere;
  • un astrolab din sec. XVI;
  • roboți, instalații și rachete create de echipa Politehnicii București;
  • cărți cu aplicații în Realitatea Augmentată pentru copii

PREZENTARI, DEMONSTRAȚII, EXPERIMENTE
30 de standuri interactive și peste 100 de animatori, profesori, cercetători, plus echipa de jurnaliști și voluntari Știință & Tehnică vor oferi răspunsuri și vor discuta direct cu publicul, dezbătând principalele teme de actualitate din știință și educație.

Evenimentul nu ar fi fost posibil fără sprijinul prietenilor și partenerilor Știință&Tehnică:

Academia Română, Institutul Astronomic al Academiei Române, Nuclearelectrica, Institutul Național pentru Fizica Laserilor, Plasmei și Radiației, Institutul de Științe Spațiale, Institutul de Fizică a Pământului, Fundația Cosmonaut Dumitru Prunariu, Astroclubul București, Universitatea Politehnică, Academia de Științe Economice, Universitatea București, Universitatea Craiova, Universitatea A.I.Cuza Iași, Universitatea din Craiova, Black Sea Universities Network, Muzeul Antipa, Biblioteca Metropolitană, Asociația StartEvo, Doctor Mit, Măgurele Science Park, Asociația Clubul Informaticii Economice CyberKnowledge, Academia Atlantykron, Asociația pentru Dezvoltare Intelectuală și Personală – ADIP, Asociația Interferențe Buzău, INACO – Inițiativa pentru competitivitate, SuperNova Planetariu,  Societatea Astronomică Română de Meteori – SARM, Shape Robotics, Carpat Energy Cluj, Colegiul Național „Andrei Șaguna”, Brașov, Liceul Teoretic “DR. MIOARA MINCU”, Școala Postliceală Sanitară „Carol Davila”, Asociația URANIA, DYOMEDICA

Câștigă criptomonedă Kidibot învățând lucruri noi

Veste bună! Acum poți acumula CRIPTOMONEDA KIDIBOT!

Toți utilizatorii Kidibot au primit automat un porfofel de criptomonedă Kidibot pe profilele lor publice.

Cum puteți câștiga criptomonedă Kidibot?

În acest moment, rezolvând MISIUNI KIDIBOT de aici – https://www.kidibot.ro/misiuni

Fiecare MISIUNE este compusă dintr-una sau mai multe task-uri.

După fiecare TASK rezolvat cu succes, primești vKidiboți. Când finalizezi MISIUNEA, ai voie să schimbi vKidiboții câștigați în criptomoneda Kidibot.

Dacă abandonezi MISIUNEA, pierzi toți vKidiboții câștigați. Deci, trebuie să nu abandonezi!

Ce înveți?

Educație financiară. Despre pensii, asigurări, credite, conturi bancare, leasing, obligațiuni, asigurări, etc.. Lucruri pe care, din păcate, majoritatea adulților nu prea le știu.

Mulțumim Raiffeisen Comunități pentru susținere!

Ce poți face cu criptomoneda Kidibot câștigată?

  • poți cumpăra ebook-uri, cursuri, telefoane sau alte produse/servicii de pe kidibot.ro/shop (lista produselor este în actualizare)
  • o poți păstra (valoarea ei va crește în timp)
  • o poți trimite altcuiva
  • în viitor o să poți să schimbi în lei

O să avem mai multe surprize pentru voi. 🙂 Mult succes la rezolvat misiuni!

Kidibot Plastic Detectives

Kidibot Plastic Detectives

Dragi Kidiboți

În curând vom cointeresa copiii + parintii lor sa cumpere produse cu ambalaj NON-PLASTIC in defavoarea celor cu ambalaj de PLASTIC, precum si produse de volum mic in defavoarea produselor de volum mare.

Participantii vor scana cu app-ul KIDIBOT (iOS sau Android) codurile de bare tiparite pe produse dupa ce le-au cumparat din magazine si vor intra intr-un sistem de gamification educational, primind moneda virtuala Kidibot, cu care vor putea sa cumpere din www.kidibot.ro/shop/ telefoane, boxe Sony, ebook-uri, micro-cursuri, carti, etc.

Acest proiect, Kidibot Plastic Detectives, este făcut cu sprijinul prietenilor noștri de la Mega-Image.

De ce e mai bine să bem din recipient de sticlă decât de PET?

De ce e mai bine să bem din recipient de sticlă decât de PET?

  1. Produsele ținute în ambalaje de plastic se strică mai rapid
  2. Produsele ținute în ambalaje de plastic devin toxice pentru sănătate dacă stau în soare/căldură sau frig
  3. Majoritatea ambalajelor de plastic poluează foarte mult

Peste tot în jurul nostru avem ambalaje de PET.

Din păcate, majoritatea ajung la groapa de gunoi, sau, mai rău, în natură.

Statele Unite în 2021 au avut o rată de reciclare proastă de aproximativ 5% pentru deșeurile de plastic post-consum, în scădere de la nivelul maxim de 9,5% în 2014, când SUA au exportat milioane de tone de deșeuri de plastic în China și le-au socotit ca fiind reciclate.

Din păcate, reciclarea plasticului este greu de făcut.

Prima problemă este că există mii de materiale plastice diferite, fiecare având propria compoziție și caracteristici. Toate includ diferiți aditivi chimici și coloranți care nu pot fi reciclați împreună, ceea ce face imposibilă sortarea trilioanelor de bucăți de plastic în tipuri separate pentru procesare. De exemplu, sticlele din polietilen tereftalat (PET#1) nu pot fi reciclate cu cochilii PET#1, care sunt un alt material PET#1, iar sticlele verzi PET#1 nu pot fi reciclate cu sticle transparente PET#1 (de aceea Coreea de Sud a interzis sticlele colorate PET#1.) Polietilenă de înaltă densitate (HDPE#2), clorură de polivinil (PVC#3), polietilenă de joasă densitate (LDPE#4), polipropilenă (PP#5) și polistiren (PS#6 ) toate trebuie separate pentru reciclare.

V-am amețit? 🙂

Altă problemă este că plasticul ARDE. Deci, dacă aduni periodic cantități mari de plastic, riscurile de incendii sunt foarte mari!

Alta problemă este dată de stabilitatea plasticului.

Spre deosebire de metal și sticlă, materialele plastice nu sunt inerte. Produsele din plastic pot include aditivi toxici și absorb substanțe chimice și sunt, în general, colectate în coșurile de pe margine umplute cu materiale posibil periculoase, cum ar fi recipientele de plastic pentru pesticide. Potrivit unui raport publicat de guvernul canadian, riscurile de toxicitate din plasticul reciclat interzic ca „majoritatea mare a produselor din plastic și a ambalajelor produse” să fie reciclate în ambalaje de calitate alimentară.

O altă problemă este că reciclarea plasticului pur și simplu nu este economică. Plasticul reciclat costă mai mult decât plasticul nou, deoarece colectarea, sortarea, transportul și reprocesarea deșeurilor din plastic este exorbitant de costisitoare. Industria petrochimică se extinde rapid, ceea ce va reduce și mai mult costul noului plastic.

Majoritatea produselor din plastic existente pe piata contin diverse substante chimice care, in anumite situatii pot provoca probleme organismului uman. Deci, mai bine, sa incercam sa evitam plasticul. In schimb, ambalajele de sticla le putem refolosi de nenumărate ori sau le putem recicla de nenumarate ori. 🙂

Misiunea Kidibot: Inventează un joc video!

Misiunea Kidibot: Inventează un joc video!

Misiune:

Inventează un joc video. Oricât de ciudat ar fi. Arată cât ești de deștept.   🙂

Detalii Misiune Kidibot:

Cei care creează un joc video se numesc GAME DESIGNERI. Este una din meseriile cele mai frumoase, pentru că te gândești cum să-i distrezi și să-i educi pe oameni prin intermediul unui joc de calculator.

Așadar, gândește-te la un joc video, inventat de tine. Încearcă să-l descrii, în cât mai multe detalii. Uite aici câteva întrebări ajutătoare

  • Cui se adresează? Copiilor de grădiniță, școlarilor, liceenilor, adulților, …
  • Care este scopul lui: să-i distreze pe utilizatori, să-i educe, să-i ajute să facă bani…
  • Care sunt personajele pozitive, negative?
  • Care este povestea?
  • Ce acțiuni se întâmplă?
  • Ce fel de muzică ai pe fundal?
  • Ce fel de grafică?
  • Este single player sau multiplayer?
  • Se joacă în timp real sau nu?
  • Are mai multe nivele sau unul singur?
  • Are elemente de tip Easter Egg?
  • În ce limba îl poți juca? Română, engleză, ucrainineană, …
  • Cum câștigi bani cu el?
  • Cum poți să-l joci în principal? Telefon? Calculator? Consolă? …
  • Cum asiguri calitatea?  

Cum poți trimite proiectul tău + username-ul tău Kidibot:

  • pe email la hello@kidibot.ro
  • te poți înregistra într-un mic filmulet, îl poți încărca pe Youtube (cu acordul părinților, evident) și pe urma ne trimiti linkul
  • poti scrie pe caiet si pe urma faci o fotografie pe care o trimiti, poti face desene, scheme, ce vrei tu    

Ce câștigi în urma Misiunii Kidibot:

  • Cele mai frumoase si mai complete idei vor primi DIPLOMA KIDIBOT de GAME DESIGN  
  • Fiecare user Kidibot va primi 300 puncte Kidibot
  • Cele mai frumoase proiecte vor fi publicate pe Kidibot (deci FAIMĂ).

Deadline trimitere proiect:

Marți, 22 martie 2022, ora 13.00. Tic-tac.

Mult succes!

Cele mai frumoase idei:

Creator Emoji – “Desing your house”
Am creat aceasta tema /acest joc ca fiind dedicat copiilor pasionați de desing și bineînțeles adulților pentru ideile pentru desing.Scopul acestuia esta ca sa i distreze pe utilizatori sau sa i învețe. Este un joc single player și are următoarele opțiuni: •Desing interior (înăuntru ) •desing exterior(afara) •desing grădina  -desing in apartament/la casa •alte opțiuni  •selectarea limbi(romana,engleza,franceza, …) Îl poți juca pe telefon/tableta sau pe calculator/Laptop Asigur calitatea in următoarele consecințe: Dacă vreunui utilizator i se întâmpla sa i se șteargă tot ce a făcut in aplicatie,poate apela la email ul care va apărea pe prima pagina de joc după care voi readuce totata munca pe care a muncit o cu ajutorul calculatoarelor ce urmărește toate desing urile facute de către fiecare utilizator ce folosește jocul . Are doar un singur nivel,nu are elemente Easter egg ,muzica pe fundal va fi „Mell-ø-Currents ft. mtch.” Se joaca in timp real

MatematicianulMester7 – Minecraft Pierdut

8 modalități prin care copiii să își facă temele singuri și să fie proactivi

8 modalități prin care copiii să își facă temele singuri și să fie proactivi

Într-o lume ideală, oamenii mari sau mici ar trebui să facă diverse lucruri, dar, din varii considerente, nu le fac!

Oare ce ar putea să meargă? 

a. Reducere indici vizuali către alte alternative

Motivația este over-rated. Sunt foarte multe studii care arată ca MEDIUL contează foarte mult când e vorba de a călca strâmb/drept. Dacă creierul vede indici care îi aduc aminte de eliberări de dopamină, evident va genera impulsuri către acea acțiune.

Dacă vrei să slăbești, nu ține peste tot dulciuri.

Dacă vrei să bei mai multă apă, ții sticle de apă pe lângă tine.

Dacă vrei să te concentrezi, îndepărtezi stimulii.

Dacă vrei să nu mai pierzi timpul pe televizor, pitește telecomanda sau scoate televizorul din priză.

Dacă vrei să nu pierzi timpul cu jocuri, ascunde toate indiciile care să-ți aducă aminte de jocuri

Asigurați-vă că pe ecranul calculatorului nu sunt shortcut-uri catre jocuri. Nu o să mai audă vocea care zice ”Click me! Click me!”

Fără tricouri cu Minecraft, Fortnite, Clash Royale, fără stickere prin cameră cu această tematică…

Când intră pe Youtube, dacă vede videouri junk la ”Recomandate”, se va uita în continuare la junk. Deci, încercați să sugerați și alte tipuri de videouri, utile.

b. Modele corecte în viață

Am facut zilele trecute un test interesant: mi-am pus copiii sa scrie pe o hartiuta persoane (vii sau moarte, la nivel planetar) pe care le admira + sa le dea o nota de la 1-10. Foarte utile rezultatele:

Cel mare: J.K.Rowling 7/10, profa de romana, proful de TIC si profa de mate toti 10/10

Cel mic: Einstein 9/10, Hawking 10/10, Cristian Presura 10/10, Steve Jobs 8/10.

Dupa care i-am rugat sa imi scrie pe ce alti copii admira si sa le dea note. Dupa care am discutat despre alte chestii conexe.

Dupa care ne-am uitat la Elon Musk la niste filmulete, ca data viitoare sa il puna si pe el pe lista. Acest om are o etică a muncii și a determinării incredibilă, pe care aș dori să o moștenească și ei. 🙂  

Din păcate, în România, din top 10 cele mai vizionate videouri pe Youtube 7 sunt manele, iar celelalte 3 sunt aproape manele. Dacă un copil este inspirat de persoane toxice, cum credeți că va crește? Ce etică va avea?  

Vrei să ajungi ca Elon Musk? Trebuie să muncești.

Succesul vine prin muncă susținută.

c. Aprecierea din partea părinților, a profesorilor, a prietenilor de familie

Când suntem mici, cel mai mult contează părerea celor de lângă noi. Pe măsură ce creștem, începe să ne pese și de părerea altora.

Dar, orice apreciere, orice laudă meritată, ne întărește convingerea că suntem pe drumul cel bun.

Bravo, ai fost proactiv. Bravo, ai pus o întrebare foarte bună. Bravo, ai făcut temele bine. Ajută!

d. Să fie ei traineri pentru alți copii pe respectivul subiect

Vrei să fie mai bun la matematică? Încurajează-l să ajute la matematică pe alt copil mai slab ca el.

Vrei să fie mai bun la engleză? Același lucru. Acest lucru îi crește încrederea în sine și internalizează că este bun la acel subiect. Automat va deveni mai proactiv.

e. Anturaj pozitiv, constant, antrenant

Spune-mi ce prieteni ai ca să-ți spun cine ești.

IQ-ul prietenilor pe care îi ai îți influențează propriul IQ. Interesele lor te influențează pe tine.

Noi, ca părinți, trebuie să ne ajutăm copiii să aibă prieteni de o calitate cât mai bună.

f. Trebuie lucrat la identitate

Tricouri cu:

  • I LOVE MATH
  • I LOVE WORK
  • SUCCESS = 1% INSPIRATION + 99% TRANSPIRATION
  • WORK IS FUN, etc..

De aceea este foarte important răspunsul la întrebarea ”Ce vrei să te faci când o să fii mare”. Dacă spune ceva de bine, atunci, noi, ca părinți, îl putem întreba ”Crezi atunci că trebuie sau nu să muncești mai mult la materia X? Până la urmă, dacă vrei să ajungi ……, atunci ai nevoie de materia ……”.

Tu ești matematician, nu faci matematică.

Tu ești programator, nu faci programare.

Tu ești artist, nu desenezi.

Identitatea percepută ne ajută să ne definim drumul.

g. Sărbătorirea progresului

Unul dintre lucrurile cele mai satisfăcătoare este să vezi progres. Nu contează dacă este foarte mic. Orice progres ne motivează să mergem mai departe.

h. Crearea de rutine corecte. Obiceiuri bune. Și reducerea obiceiurilor proaste

Este, poate, cel mai bun sfat pe care îl putem da.

Vă recomand cartea mea de suflet în acest sens: Atomic Habits, de James Clear. V-am mai spus eu de ea. Dacă aplicați 1% din ce ne învață acolo, o să îmi mulțumiți în timp 🙂 La fel, copiii trebuie să înțeleagă și să aplice.

[poll id=”3″]

Rezultate Proiect Kidibot Moldova 2021

În perioada septembrie – noiembrie 2021, peste 2000 de copiii din Republica Moldova participat la 40 de cursuri online asincrone pe tematici extrem de interesante pentru ei.

Cybersecurity, supraviețuire, programare C++, C#, Adobe Photoshop, alimentație sănătoasă, astronomie, basme românești, proiectare 3D în Tinkercad și multe altele.

Imagine de la conferinta de lansare Cursuri Kidibot Moldova, unde au fost prezenti invitati cei mai mari jurnalisti de stiinta din Romania


Copiii și-au creat un cont pe www.kidibot.md specificând școala/localitatea, au răspuns la chestionare, dovedind că au citit lecturi în limba română, precum ”Domnul Trandafir” sau ”Harap-Alb”, că au lucrat la matematică în limba română, la științe, la educație financiară și multe altele materii curiculare și extra-curriculare. Ei sunt astfel captivați într-o lume de poveste, unde învață prin joacă, în echipă, printr-un set de 20 de motivații diferite, precum presiune social pozitivă, disonanță cognitivă, patriotism local, inspirație de la personalități, etc..

Proiectul s-a desfășurat în parteneriat cu Secretariatul General al Guvernului – Departamentul pentru Relatia cu Republica Moldova.


Parteneri în proiect au fost revista Știință&Tehnică, Astroclubul București, Editura Arthur, Editura Niculescu.

În continuare, Kidibot MD va rămâne funcțional pe termen nelimitat!

”Ne dorim să putem ajuta peste 50,000 copiii din Moldova in urmatorii ani să aibă o șansă în plus în viață prin educație.Prin joacă, viitorii adulți vor fi mult mai încântați să afle lucruri noi, să devină mai buni, mai inteligenți și astfel, nivelul întregii societăți să crească ” a declarat Constantin Ferșeta, Fondatorul Kidibot.

Intrarea în proiect a fost gratuită.

Despre Platforma Educațională Kidibot (www.kidibot.ro):

  • Îi ajută pe copii de la 6 la 18 ani să citească și să învețe mai mult prin joacă
  • În România Platforma Kidibot este implementată de către Asociația StartEvo
  • Până în acest moment a ajutat copiii din 68+% din școlile din România
  • Kidibot în ultimii 4 ani de zile a câștigat 25 distincții diferite, inclusiv două de la Comisia Europeană
  • Pe lângă România, Kidibot se regăsește și în SUA, Moldova, Canada, UK și Italia.
Rezultate Proiect Kidibot UK

Rezultate Proiect Kidibot UK

Comunitatea românească din UK este una dintre cele mai mare din toată diaspora, numărând peste un milion de români. Din dorința de a-i ajuta pe copiii noștri să păstreze legătura cu limba și literatura maternă, s-au finalizat primele 5 luni ale proiectului educațional Kidibot UK – Citim si invatam romaneste prin joaca!

Începând cu luna Iunie 2021, peste 500 de copiii români din Regat au fost implicați într-un activități de citit și învățat în limba maternă precum au și participat la cursuri online, pe platforma educațională KIDIBOT.

Copiii au învățat despre basmele românilor, despre geologie/geografie, despre proiectare 3D Tinkercad, cybersecurity și multe alte subiecte interesante.

Ei și-au creat un cont pe www.kidibot.co.uk specificând școala/localitatea unde învață din Marea Britanie, au răspuns la chestionare, dovedind că au citit lecturi în limba română, precum ”Domnul Trandafir” sau ”Harap-Alb”, că au lucrat la matematică în limba română, la științe, la educație financiară și multe altele materii curiculare și extra-curriculare. Ei sunt astfel captivați într-o lume de poveste, unde învață prin joacă, în echipă, printr-un set de 20 de motivații diferite, precum presiune social pozitivă, disonanță cognitivă, patriotism local, inspirație de la personalități, etc..

Proiectul s-a desfășurat în parteneriat cu Secretariatul General al Guvernului – Departamentul pentru Romanii de Pretutindeni.


Parteneri în proiect au fost revista Știință&Tehnică, Astroclubul București, Editura Arthur, Editura Niculescu, Editura Corint Junior.

În continuare, Kidibot UK va rămâne funcțional pe termen nelimitat!

”Împreună cu cei de la Departamentul pentru Românii de Pretutindeni, noi dorim ca prin acest proiect să putem ajuta în următorii ani peste 10,000 de copii români care sunt în UK să păstreze legătura cu limba maternă, să învețe mai mult prin joacă și să facă un mare serviciu de imagine asupra comunității românești locale. Pentru că unirea face puterea.” a declarat Alina Ferșeta, Președinta Asociației StartEvo, promotoarea Kidibot UK.

Intrarea în proiect a fost gratuită.

Despre Platforma Educațională Kidibot (www.kidibot.ro):

  • Îi ajută pe copii de la 6 la 18 ani să citească și să învețe mai mult prin joacă
  • În România Platforma Kidibot este implementată de către Asociația StartEvo
  • Până în acest moment a ajutat copiii din 68+% din școlile din România
  • Kidibot în ultimii 2 ani de zile a câștigat 25 distincții diferite, inclusiv două de la Comisia Europeană
  • Pe lângă România, Kidibot se regăsește și în SUA, Moldova, Canada și Italia.
Cum a fost la cursul ”Despre Bio-Programarea Genetică”

Cum a fost la cursul ”Despre Bio-Programarea Genetică”

Aseară am ținut cursul ”Despre Bio-Programarea Genetică”. Au fost peste 64 Kidiboți deștepți prezenți.

Evident, iar am depășit timpul alocat, stând până la 10 seara. Muuulte întrebări deștepte, mulți copii entuziaști din România, Marea Britanie și Moldova.

Am discutat despre lucrurile mici și lucrurile mari, de la lungimea Planck până la roiuri de galaxii, am discutat despre modificarea ADN-ului prin CRISPR-CAS9, am programat Minecraft si am făcut analogii cu programele pisicești.

Vă mai așteptăm. Aici înscrieri: www.kidibot.ro/gold

Feedback de la câțiva părinți:

Acest eveniment a fost organizat cu sprijinul Asociației Techsoup, în cadrul inițiativei europene MEET AND CODE!

Mulțumiri Știință&Tehnică pentru susținere!

Thank you The-Odin.com for the ongoing inspiration in creating a better world through bio-engineering! 🙂

Copiii romani din Marea Copiii romani din Marea Britanie sunt invitati la acest eveniment cu ajutorul sustinerii Secretariatul General al Guvernului – Departamentul pentru Romanii de Pretutindeni

Cum a fost ieri la Kidibot Thermo Detectives

Cum a fost ieri la Kidibot Thermo Detectives

Întâi, feedbackul părinților participanților:

A fost foarte interesant. Mulți copii (foarte mulți copii, 100+, din România, Marea Britanie și Moldova), majoritatea de clasele II-V. Noi inițiam am alocat maxim 20 de locuri pentru eveniment, dar când am văzut că avem peste 150 de înscriși, am zis să tragem aer în piept și să facem pentru toată lumea.

Invitatul nostru a fost domnul Ovidiu Constantinescu, arhitect tehnologist din Londra

Noi am cumpărat o cameră de termoviziune FLIR ONE LT de pe Amazon.de, cu ajutorul celor 300 de euro furnizați de catre inițiativa Meet and Code (Asociația Techsoup, SAP), cărora le mulțumim mult de tot pentru sprijinul acordat!

Ulterior, am folosit aceasta camera de termoviziune sa facem fotografii la case, la ferestre, pereți, pisici, oameni, astfel încât să vedem cum pierdem energia și ce putem să facem. Uitați mai jos câteva exemple.

Chiar unii copii participanți la această întâlnire au avut ocazia să folosească camera la casele lor, să vadă efectiv pe unde pierd căldură (și bani).

Am trecut în revistă o grămadă de modalități prin care putem să ne eficientizăm casele, să avem costuri cât mai mici cu electricitatea și căldura.

Iar lucrul per echipe a fost foarte interesant. Aici se vede cum i-am impartit pe echipe, avand task precis, sa-l ajute pe Gerila sa aiba caldura mai mare in casa 🙂 Cormoranii, Veverițele Vesele, Programatorii, Dragonii de Foc, Isteții și mulți alții și-au pus mintea la contribuție să găsească soluții. Foarte tare!

Apropo, tu știi să răspunzi la această întrebare?

Copiii au fost minunați aseară. Deși evenimentul s-a terminat teoretic la 20.30, noi am închis după încă o oră, pentru că au fost foarte multe întrebări și am zis să le răspundem la toate.

Dl. Ovidiu Constantinescu, arhitect tehnologist din Londra a fost minunat cu explicatiile si cred ca o sa mai repetam aceasta tematica, pentru ca util pentru copii sa o aprofundeze 🙂

Copiii au fost foarte încântați de lucrul în echipă. Este ceea ce facem la noul Kidibot Gold. Trebuie sa invete sa colaboreze, sa isi puna mintea la contributie, sa gandeasca critic si sa poata sa vorbeasca public cu usurinta. Sa fie PROBLEM SOLVERS.

Procentul de seriozitate între cei care au zis că vin la eveniment și cei care au venit efectiv a fost satisfăcător (66%). Eu personal întotdeauna mă supăr când văd că facem evenimente gratuite și unii zic că vin dar nu mai vin fara sa anunte. Probabil că este lipsa mea de senioritate si cu timpul se va mai estompa aceasta frustrare. Dar insist ca toti copiii sa invete punctualitate, disciplina si sa isi tina cuvantul dat. Pentru ca este singura sansa sa evoluam ca natie. Prin seriozitate!

Marțea care vine vom avea tot așa, un eveniment mamut pe o tema fooooaaaarte interesanta Bio-Programarea Genetica. Vom intra in detalii despre celula via, despre nucleu, ADN, modificarea ADN-ului, beneficii.. Si da, o sa ii punem sa lucreze in echipe 🙂

Copiii romani din Marea Copiii romani din Marea Britanie sunt invitati la acest eveniment cu ajutorul sustinerii Secretariatul General al Guvernului – Departamentul pentru Romanii de Pretutindeni

Finanțare celor 300 euro a venit prin programul Meet and Code (https://meet-and-code.org/) susținut la nivel european de compania de software SAP. În România, programul este coordonat pentru cel de-al 5-lea an consecutiv de #AsociațiaTechsoup și susține evenimente online de tehnologie și programare aliniate cu misiunea inițiativei Comisiei Europene: Europe Code Week. #meetandcode #codeEU #SAP4Good