Lecția 14. NUMERE REALE – II – OPERAȚII CU NUMERE REALE – pregătirea Evaluării Naționale 2020

30 puncte bonus
1 rezolvări
Romană

Autor quiz: Prof. Mihaela Molodet

Adunarea

ac+bc=a+bc, c0

Observație: Dacă nu avem același număr sub radical, scoatem factorii de sub radical și apoi adunăm.

Exemple:

1)

75+20=35+25=3+25=55

2)

12+18=23+32

– rămâne sub această formă, nu mai poate fi prelucrat mai departe

Scăderea


acbc=abc, c0


Observație: Dacă nu avem același număr sub radical, scoatem factorii de sub radical și apoi scădem.

Exemple:

1)

4812=4323=423=23

2)

824=2226

– rămâne sub această formă, nu mai poate fi prelucrat mai departe

Înmulțirea


ab·cd=a·cb·d, b,d0


Exemple:

1)

23·35=610 

2)

512·43=2036=20·6=120 

Observație: pentru cazul particular a=c=1, se obține regula de calcul cu radicali ( la înmulțire)

Împărțirea


ab:cd=a:cb:d, c0, b0, d>0


Exemple:

1)

1230:35=46

2)

5612:43=144=14·=28

Observație: pentru cazul particular a=c=1, se obține regula de calcul cu radicali ( la împărțire)

Ridicarea la putere


abn=anbn, b0, n


Exemple:

1)

222=22·22=4·2=8

2)

353=3353=27·55=1355

Raționalizarea numitorului


abcc)=acbc, b0, c>0


Exemple:

1)

2355)=2515

2)

633)=633=23

Observații

ab:cdab:cd

Riscuri (greșeli)

Să adunăm/ scădem numerele reprezentate prin radicali diferiți. De exemplu, să calculăm greșit

24+3=24+3=27=33

– varianta greșită

KIDI- sfat: Înainte de a aduna/scădea numere iraționale, scoatem factorii de sub radical și continuăm DOAR dacă am obținut același număr sub radical:

24+3=26+3

-varianta corectă

Felicitări! Ai terminat cursul!

„A N T R E N A M E N T U L KIDI-10”

.

Crocobat a aruncat cu mâzgă hipnotică pe creierul colegilor tăi. Arată că nu ești și tu afectat.

Îți place quiz-ul făcut de acest user Kidibot?

Click să votezi!

Pentru că ți-a plăcut acest test ...

Provoacă-ți prietenii tăi să răspundă și ei!

Ne pare rău că un utilizator Kidibot a făcut un quiz atât de slab!

Probabil că a fost sabotat de către Crocobeți. Hai să-l îmbunătățim!

Spune-ne cum putem să-l îmbunătățim.

Exemple de întrebări din quizul "Lecția 14. NUMERE REALE – II – OPERAȚII CU NUMERE REALE – pregătirea Evaluării Naționale 2020"

  • -935·-37=
  • Raționalizând numitorul fracției 535 , obținem
  • Pentru a raționaliza numitorul fracției -3553, trebuie să amplificăm cu

Crezi că poți face un quiz mai bun decât Lecția 14. NUMERE REALE – II – OPERAȚII CU NUMERE REALE – pregătirea Evaluării Naționale 2020?

Click aici
Probleme cu Lecția 14. NUMERE REALE – II – OPERAȚII CU NUMERE REALE – pregătirea Evaluării Naționale 2020? Raportează!

Partener Principal:

Kidibot caută partener principal!

Susținători activi:

Kidibot este sustinut de Mega Image Kidibot este sustinut de Raiffeisen Bank Kidibot este sustinut de Mindblower Kidibot este sustinut de Interbrand Kidibot este sustinut de Zooku

Edituri prietene:

Kidibot este sustinut de Editura Niculescu Kidibot este sustinut de Editura Arthur

Parteneri educaționali:

Kidibot este sustinut de Știință și Tehnică Kidibot este sustinut de Astroclubul Bucuresti

Parteneri pentru românii din afara granițelor României:

Kidibot este sustinut de Ministerul pentru Rom\nii de Pretutindeni

KIDIBOT în lume:

USA | UK | CA | MD | IT | RO
Platforma Educațională Kidibot folosește cookie-uri funcționale și de trafic pentru a putea ajuta copiii să citească și să învețe mai mult.
Total time: 2.1564090251923 s