Lecția 25. FUNCȚIA DE GRADUL I – pregătirea Evaluării Naționale
Autor quiz: Prof. Mihaela Molodet
• Noțiuni de reamintit
– Funcția de tipul
se numește FUNCȚIE LINIARĂ.
– Dacă
, atunci funcția se numește FUNCȚIE DE GRADUL I.
Exemple:
• Valoarea unei funcții într-un „punct”
Valoarea funcției în „punctul”
este notată
și se obține înlocuind,în exprimarea analitică, pe x cu
, adică
.
De exemplu:
, adică valoarea lui în 2 este 2a+b.
• Imaginea funcției
Este mulțimea
• Funcții egale
Două funcții
sunt egale
• Graficul funcției
Este mulțimea notată
,
• Reprezentarea grafică ( geometrică) a funcției
este mulțimea punctelor din plan
, unde
care reprezintă ecuația unei drepte.
Pentru a=0, avem funcția constantă, a cărei reprezentare grafică este o dreaptă paralelă cu axa Ox pentru
, chiar axa Ox pentru
.
Important: Deseori reprezentării grafice i se spune „grafic” pentru că există o relație biunivocă între cele două.
• Apartenența unui punct la graficul unei funcții
Evident,
De exemplu, pentru funcția
avem
Mențiune: am identificat deja
cu reprezentarea grafică.
• Intersecția cu axa Ox ( a reprezentării grafice)
• Intersecția cu axa Oy ( a reprezentării grafice)
• Restricția la un interval din interval din
,
interval de numere reale
–
este un segment pentru intervalele mărginite
–
este o semidreaptă pentru intervalele nemărginite
• Observații
– Pentru a reprezenta grafic o funcție de gradul I, este suficient să identificăm două puncte, apoi trasăm dreapta determinată de acestea ( este unică!).
De exemplu:



– Reprezentarea grafică se poate face și folosind intersecțiile cu axele de coordonate.
De exemplu, pentru

• Coordonatele punctului aflat la intersecția reprezentărilor grafice a două funcții
– pentru abscisă : rezolvăm ecuația
. Dacă avem o soluție
, atunci intersecția cerută nu este mulțimea vidă
– pentru ordonată: calculăm
. (Este recomandat, pentru verificare, să calculăm și
– dacă nu va fi tot
, înseamnă că s-a strecurat o greșală!!!)
De exemplu:
• Riscuri (greșeli)
– Să … greșim la calcule.
KIDI- sfat:
Deși sunt necesare două puncte pentru determinarea dreptei care este reprezentarea grafică, este recomandat să găsim trei puncte: dacă am greși cumva la unul din primele două puncte, ne putem da seama când nu putem trasa dreapta prin cele trei puncte obținute. ( probabilitatea de a greși la toate trei este mai mică decât de a greși la un punct).
De exemplu, dacă pentru funcția
, am calculat GREȘIT

Evident, A,B,C nu sunt coliniare, deci este evident că este o greșală. Astfel, reluând calculul, putem corecta!!!
Felicitări! Ai terminat cursul!
„A N T R E N A M E N T U L KIDI-10”
Rezumat chestionar
0 din 9 întrebări finalizate
Întrebări:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
Informații
.
Pinkbrain a conceput un plan prin care să paralizeze toate acțiunile educative din România. Vor arunca cu bolovani spațiali uriași către toate școlile din țară. Va fi un dezastru. Victime, haos, sărăcie. Tu ai fost desemnat să-l oprești. Mult succes! Dacă vrei să-ți salvezi punctele câștigate și să apari în topurile Kidibot, trebuie să fii logat(ă). Creează-ți aici un cont sau loghează-te.
Ai finalizat deja chestionarul mai înainte. De aceea nu-l poți relua.
Chestionarul se încărcă...
Trebuie să te autentifici sau să te înregistrezi pentru a începe chestionarul.
Trebuie să termini următorul chestionar pentru a începe acest chestionar:
Rezultate
0 din 9 întrebări au răspunsuri corecte
Durată de răspuns:
Timpul a trecut
Ai obținut 0 din 0 de puncte posibile, (0)
| Scor mediu |
|
| Scorul tău |
|
Categorii
- Fără categorie 0%
-
-
Din păcate, nu ai răspuns corect de suficient de multe ori. Așa că nu ai primit nici un punct. Fii mai atent data viitoare.
| Poz. | Nume | Introdus pe | Puncte | Rezultat |
|---|---|---|---|---|
| Tabelul se încărcă | ||||
| Nicio dată disponibilă | ||||
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- Cu răspuns
- Reia
-
Întrebarea 1 din 9
1. Întrebare
1 puncte. Dacă sunt punctele de intersecție ale graficului cu axele de coordonate, atunci este egal cuCorect
Incorect
-
Întrebarea 2 din 9
2. Întrebare
1 puncteCorect
Incorect
-
Întrebarea 3 din 9
3. Întrebare
1 puncte. Distanța de la O la graficul funcției este egală cuCorect
Incorect
-
Întrebarea 4 din 9
4. Întrebare
1 puncteCorect
Incorect
-
Întrebarea 5 din 9
5. Întrebare
1 puncte. Intersecția cu axa Ox esteCorect
Incorect
-
Întrebarea 6 din 9
6. Întrebare
1 puncte. AtunciCorect
Incorect
-
Întrebarea 7 din 9
7. Întrebare
1 puncte. Atunci punctul de pe grafic ce are ordonata 5, va avea abscisa egală cuCorect
Incorect
-
Întrebarea 8 din 9
8. Întrebare
1 puncte. Dacă sunt punctele de intersecție ale graficului cu axele de coordonate, atunci lungimea lui AB este egală cuCorect
Incorect
-
Întrebarea 9 din 9
9. Întrebare
1 puncte. Intersecția cu axa Oy esteCorect
Incorect
Error loading RSS feed.
Îți place quiz-ul făcut de acest user Kidibot?
Click să votezi!
Ne pare rău că un utilizator Kidibot a făcut un quiz atât de slab!
Probabil că a fost sabotat de către Crocobeți. Hai să-l îmbunătățim!
Spune-ne cum putem să-l îmbunătățim.
Exemple de întrebări din quizul "Lecția 25. FUNCȚIA DE GRADUL I – pregătirea Evaluării Naționale"
- . Dacă sunt punctele de intersecție ale graficului cu axele de coordonate, atunci lungimea lui AB este egală cu
- . Distanța de la O la graficul funcției este egală cu






Înmultirea cu 2 – [40]
Mânăstire într-un picior ghici ce-i?
Intrebari foarte simple de matematica (clasa a 2 a)
ADUNARI!
Silabe pentru copii isteti
Test de logica☺☺
Săruri 1
Food








