B={ x| x este număr par }- mulțime numerică infinită ( exprimată printr-o proprietate )
Informații
Ai finalizat deja chestionarul mai înainte. De aceea nu-l poți relua.
Chestionarul se încărcă...
Trebuie să te autentifici sau să te înregistrezi pentru a începe chestionarul.
Trebuie să termini următorul chestionar pentru a începe acest chestionar:
0 din 10 întrebări au răspunsuri corecte
Durată de răspuns:
Timpul a trecut
Ai obținut 0 din 0 de puncte posibile, (0)
BRAVOOO! Ai trecut testul!
Bravo! Ai primit KIDISMILE! Și ai primit 5 puncte bonus!
Din păcate, nu ai răspuns corect de suficient de multe ori. Așa că nu ai primit nici un punct. Fii mai atent data viitoare.
maxim de puncte 10 Poz. | Nume | Introdus pe | Puncte | Rezultat |
Tabelul se încărcă |
Nicio dată disponibilă |
| | | | |
Întrebarea 1 din 10
1 puncte Întrebarea 2 din 10
1 puncte A= { 0, 1, 2, 3}, B={ 0, 1, 3}
Întrebarea 3 din 10
1 puncte A= { 0, 1, 2, 3}. CardA este egal cu
Întrebarea 4 din 10
1 puncte . Atunci mulțimea A este egala cu
Întrebarea 5 din 10
1 puncte { 1, 2, 2, 3, 0} este mulțime?
Întrebarea 6 din 10
1 puncte Intersecția mulțimilor A și B este egală cu mulțimea { 1, 2 }. Atunci
Întrebarea 7 din 10
1 puncte Enumerați elementele mulțimii
-
-
-
-
Întrebarea 8 din 10
1 puncte este mulțimea
Întrebarea 9 din 10
1 puncte Întrebarea 10 din 10
1 puncte Mulțimea literelor din cuvântul KIDIBOT este
-
-
-
-
- MULȚIMI NUMERICE IMPORTANTE
={ 0, 1, 2, … } – mulțimea numerelor naturale
={ 1, 2, 3, …} – mulțimea numerelor naturale nenule
= { …, -2, -1, 0, 1, 2, 3,…} – mulțimea numerelor întregi
= { …, -2, -1, 1, 2, …} – mulțimea numerelor întregi nenule
={ …, -3, -2, -1} – mulțimea numerelor întregi negative
– mulțimea numerelor raționale
– mulțimea numerelor iraționale
– mulțimea numerelor reale.
– Mulțimea care nu are niciun element s.n. MULȚIMEA VIDĂ.
Mulțimea vidă se notează cu
.
Exemplu: mulțimea copiilor din clasa a VIII-a care au o înălțime mai mare de 3m.
– Un element a APARȚINE unei mulțimi A dacă se află printre elementele mulțimii A. Scriem a
A.
– Un element b NU APARȚINE unei mulțimi A dacă NU se află printre elementele mulțimii A. Scriem b
A.
Exemplu: A= { 0,1}, atunci 1
A și 2
A.
– O mulțime S s.n. SUBMULȚIME a mulțimii A dacă orice element din S este și în A.
– S submulțime a mulțimii A, notăm S
A ( A
S ) . Spunem „S inclus în A” ( „A include S”)
Exemplu: A={ 0, 1, 4, 10}, S= { 0,1}. Evident, S
A, A
A,
A.
OBSERVAȚIE: Este suficient ca un singur element din mulțimea B să nu fie din mulțimea A, pentru a avea B
A- adică mulțimea B nu este inclusă în mulțimea A.
Pentru A= { 0, 1, 4, 10} , B= { 0, 2}
A.
– Două mulțimi s.n.EGALE dacă au aceleași elemente.
– Dacă mulțimile A și B sunt egale, scriem A= B .
– Dacă mulțimile A și B nu sunt egale, notăm A
B.
OBSERVAȚIE: – Pentru a arăta că A=B este suficient să arătăm că A
B și B
A.
– Pentru a arăta că A
B, este suficient să arătăm ( de exemplu) că în A este un element care nu este în B.
Evident: A=B
CardA=CardB, dar CardA= Cardb
A= B.
De exemplu, A= { 0, 1} B= { 0, 2}, CardA=CardB=2, iar A
B.
Așadar, orice număr natural este întreg, rațional, real.
Nu orice număr real este natural, sau întreg ( de exemplu).
Exemplu
Sunt numere reale care nu sunt ( de exemplu) întregi. Exemplu:
– reuniunea mulțimilor A și B
– intersecția mulșimilor A și B
( Două mulțimi care nu au elemente comune s.n. DISJUNCTE, deci intersecția lor este
.)
– diferența mulțimilor A și B.
Exemplu: A= {0, 1, 4, 10} , B ={0, 1, 3, 5 }
,
,
,
.
- Mulțimile se notează cu litere mari.
- Un element se scrie o singură dată într-o mulțime.
- Ordinea scrierii elementelor într-o mulțime nu contează.
- Mulțimea vidă are cardinalul 0, deci este finită.
-
- să considerăm egale două mulțimi care au același cardinal
KIDI- sfat: cardinalul este un număr, pe când elementele pot fi obiecte diferite
- să confundăm reuniunea cu intersecția
KIDI- sfat: cuvântul ”reuniune” conține litera U- semnul pentru această operație!!!, cuvântul „intersecția” nu conține litera U!!!
- să confundăm „sau” cu „și” din definițiile reuniunii și intersecției
KIDI- sfat: asociază „
” cu „TOATE” elementele
„
” cu elemente ” COMUNE”
„ ” cu „FĂRĂ” ( străbunicii noștri spuneau „ 3 fără 2”, nu „3 minus 2”)
Felicitări! Ai terminat cursul!
„A N T R E N A M E N T U L KIDI-10”
SĂ VEDEM CE AȚI ÎNȚELES!!!
Cât de bun este acest test?
Click să votezi!
Pentru că ți-a plăcut acest test ...
Dă-i un share, să răspundă și prietenii tăi!
Ne pare rău că acest quiz este atât de slab! Probabil a fost sabotat de Crocobeți!
Hai să-l îmbunătățim!
Kidibot îți mulțumește pentru feedback! 😀